eTwinning mokyklų konferencija

Gruodžio 7-9 d. Vilniaus r. Mickūnų vaikų lopšelio-darželio direktorė Božena Sinkevičienė dalyvavo tarptautinėje eTwinning mokyklų konferencijoje, kuri vyko nuotoliniu būdu. Šių metu konferencijos tema – eTwinning mokykla, kaip inkliuzinė ir inovatyvi švietimo įstaiga. Konferencijoje dalyvavo daugiau negu 200 mokytojų iš įvairių Europos mokyklų, įvairią patirtį turinčių bei norinčių ja dalintis su kitais. Visi mokytojai yra aktyvūs eTwinning ir Erasmus projektų dalyviai, taipogi jų mokyklos yra pelniusios “eTwinning mokyklos” nominaciją.

Pirmąją konferencijos dieną visi dalyviai buvo pasveikinti Europos Komisijos atstovės Annalisa Cannoni, kuri pristatė Europos Komisijos poziciją inkliuzinio ugdymo tema, taip pat savo pristatymus skaitė ir du praktikai, kurie iš savo pozicijos, remdamiesi gerąja savo darbų praktika, pristatė kaip svarbu yra aprėpti visumą, siekiant įtraukti inkliuzinį ugdymą ir ugdymo procesą, svarbus yra mokytojo ir mokinio bendradarbiavimas bei bendros politikos suvokimas ir jos įtraukimas į turimus veiklos planus. Antroje susitikimo dalyje vyko darbas grupėse, kiekvienas konferencijos dalyvis buvo suskirstytas į grupes pagal iš anksto pasirinktą sritį, direktorė dalyvavo “Pasidalytosios lyderystės” grupės veikloje. Kiekvienam grupės dalyviui buvo skirta užduotis, iš savo patirties išgryninti iššūkius susijusius su inkliuziniu ugdymu bei inovacijų taikymu ugdymo procese, apžvelgiant 8 sritis: politika bei administracijos palaikymas, mokyklos aplinka, mokytojų gebėjimai bei įgūdžiai, mokiniai, akademinis turinys ir vertinimas, bendruomenė, užklasinė veikla. Grupėse vyko diskusijos ties daugiausiai “patiktukų” surinkusiais iššūkiais, mūsų grupėje diskutuota buvo apie mokytojų informacinių komunikacinių technologijų taikymo gebėjimus, jų motyvaciją bei mokyklų aplinkos neatitikimą, realizuojant inkliuzinį ugdymą. Daug mokyklų minėjo menką mokytojų motyvaciją, bei norą įtraukti naujoves bei inovacijas į savo darbą, tačiau dažnai mokytojai susiduria su kita problema, jie nori veikti, tačiau neturi tam galimybių, dėl prasto interneto ryšio mokykloje, arba priemonių trūkumo.

Antrąja konferencijos dieną visi dalyviai buvo suskirstyti į edukacines dirbtuves, pagal iš anksto pasirinktas temas, galima buvo pasirinkti dvi dominančias temas, pirmoji buvo “Inkliuzinės mokymosi aplinkos mokyklose”, antroji “Mokymasis, paremtas problemų sprendimų ir projektų realizavimu eTwinning pagalba”. Pirmojo susitikimo metu buvo pristatyta interaktyvi pagalbinė priemonė “Stories that move” https://www.storiesthatmove.org/pl/, priemonė yra skirta mokymuisi apie diskriminaciją ir skirtumus, remiantis tikrais pasakojimais, tikromis jaunų žmonių patirtimis. Priemonė yra nemokama ir skirta naudotis iškart, pritaikant prie aptariamų temų pamokos metu ir įtraukiant mokinius, kuriant problemų sprendimų scenarijus, Vykdomi yra nuotoliniai seminarai , kurių metu mokytojai yra mokomi kaip jie gali naudotis šia sukurta priemone. Antrame susitikime lektorės pristatė savo patirtį, kalbėdamos apie šiuolaikinį ugdymo ir mokymo procesus, jos pabrėžė, kad mokiniams (vaikams) turi būti įskiepyti bendradarbiavimo bei kritinio ir loginio mąstymo įgūdžiai, kurie leistų jiems, naudojant technologijas, atrasti kūrybiškus iššūkių sprendimo būdus, todėl svarbu, kad ne tik eTwinning mokyklos bet ir visos mokyklos peržvelgtų savo ugdymo/veiklos planus bei įtrauktų į juos kuo daugiau inovatyvių darbo metodų.

Paskutinę konferencijos dieną darbas vyko vėl darbo grupėse, jų metu darbo grupės dalyviai turėjo pasirinkti 2-3 visoms atstovaujančioms mokykloms būdingus iššūkius ir tų iššūkių realius, praktiškai patikrintus ir veikiančius sprendimo būdus, tokio darbo rezultatu buvo sukurta prezentacija , kuri buvo pristatyta konferencijos uždarymo sesijos metu.

Dalyvavimas tokio tipo susitikimuose leidžia surasti bendraminčių kitų projektų įgyvendinimui, darbo grupėse metu leidžia ne tik dalintis gerąja praktika, bet ir semtis naujų idėjų iš didesnę patirtį turinčių mokytojų ar vadovų. Be to surinkta informacija gali būti panaudota tolimesniam darbui savo įstaigoje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *