Nuo 2021 m. rugpjūčio 23 d. iki 2021 m. spalio 31 d. Vilniaus r. Mickūnų vaikų lopšelio-darželio bendruomenė įgyvendino projektą „KOMANDINIO DARBO SVARBA MŪSŲ GERESNIŲ ĮSTAIGOS DARBO REZULTATŲ LINK“. Projektas buvo finansuojamas Švietimo mainų paramos fondo lėšomis, o tinkamomis finansuoti projekto išlaidomis buvo laikomos projektų, skirtų paremti „eTwinning mokykla” ženklelį turinčias mokyklas ir skatinti jų veiklą, susijusią su programos „eTwinning“ sklaida, „eTwinning“ komandos mokyklos viduje kompetencijų stiprinimu, paremti aktyvesnį švietimo įstaigų iš kaimiškų vietovių ir pirminio profesinio mokymo įstaigų dalyvavimą „eTwinning“ programoje ir jų kompetencijų, reikalingų geresniam projektų įgyvendinimui, tobulinimą. Mūsų įstaiga atitiko beveik visus reikalavimus, todėl pasitarė įstaigos viduje, nusprendėme išbandyti savo jėgas, ir pateikėme paraišką projekto įgyvendinimui. Mūsų tikslu buvo stiprinti mūsų bendruomenės komandinio darbo principus, suvokiant kaip yra formuojama komanda, ar mes galime laikyti save stipria komanda bei kaip komandos formavimas galėtų įtakoti įstaigos bendrus veiklos rezultatus. Mūsų vizijos įgyvendinimui labiausiai tiko galimybę organizuoti mokymus, arba mokymų ciklą įstaigos bendruomenei, taip ir atsitiko, suradome organizaciją, kurios mokymų temos mums tiko ir patiko, susiderinome temas bei laikus ir pateikę paraišką, laukėme projekto paraiškų vertinimo rezultatų. Labai nudžiugome, kad mūsų projektas buvo įvertintas teigiamai, mes neplanavome kurti konkretaus produkto, bet visgi įtikinome paraiškų vertintojus, kad mūsų pasirinktos temos bei lektoriai atneš teigiamą poveikį mūsų visai bendruomenei, ne tik mokytojams.
Iš viso įvyko 4 mokymai, iš kurių 2 įvyko įstaigoje o 2 įvyko nuotoliniu būdu. Įvertinę savo, kaip komandos, suderinamumo lygį, kibome į vis dar naujos mums temos gvildenimą, būtent STEAM. Šiuo metu aktualu ir inovatyvu yra taikyti STEAM metodiką mokytojų darbe, todėl akcentavome ir poreikį gilinti žinias šioje srityje, visi pasirinkti mokymai buvo labai sėkmingi, o sėkmingi dėl to, kad praktiški ir įtraukiantys visapusiškai. Lektoriaus pateikti pavyzdžiai gali būti ir yra panaudojami ne tik dirbant su suaugusiais bet ir su vaikais, ar netgi bendradarbiaujant su tėvais ir vaikais kartu, kas mus visus labai įtraukė ir suteikė be galo daug pozityvių emocijų. Projekto poveikis yra ilgalaikis, įgyvendinant šį projektą mes tikimės, kad mokytojai ir mokytojų padėjėjai drąsiau įsitrauks į STEAM projektų įgyvendinimą, bei sukurs savo eTwinning projektus šia tema, o dalyvavimas eTwinning projektuose suteikia šalies mokytojams dar daugiau galimybių ir motyvacijos tobulėti bei kurti, tuo mes jau turėjome galimybę įsitikinti. Pristatome Jums kelių mokytojų refleksijas, kurie dalyvavo mūsų projekto metu įgyvendintuose mokymuose:
BOŽENA NAIMOVIČ vyresn. ikimokyklinio ugdymo mokytoja
KOMANDOS FORMAVIMAS
Išklausus mokymus ,,Komandos formavimas, priminė, kas yra komanda?, kodėl verta būti komanda?,Ryšys tarp komandos? ir panašiai.
Mokymai paaiškina, jeigu komandoje yra ,,AŠ”, tai jokio rezultato, pasiekimų, vertinimo nebus, o komandoje ,,MES”, kartu galime sekti geresnių rezultatų, daugiau idėjų, pagalbos vienas kitam, bendradarbiavimo, pasitikėjimo ir panašiai.
Dalyvaujant mokymuose, kartu su kolegėmis diskutuojant, veikiant, žaidžiant, darant praktinius užsiėmimus, supratau mes esam Komanda, kuri turi savo istoriją, susitarimus, tradicijas…,,AŠ, TU, MES ,,KOMANDA”
STEAM
Man asmeniškai mokymai priminė mano norus ir interesus keisti savo tradiciškus užsiėmimus, edukacines veiklas į šiuolaikinius, kitokius užsiėmimus, kur vaikai bus dar labiau, savarankiški, laisvesni.
Per tokius užsiėmimus vaikai kurs, eksperimentuos, galvos, bandys, planuos, veiks, bendradarbiaus ir labiau bus savarankiškesni ir visa tai vyks per žaidimus. Kaip STEAM mokymai pataria, gerai būtų, kad grupėje būtų STEAM kampelis ir tinkama aplinka-erdvė.
STEAM užsiėmimai manau puiki idėja pakeisti vienos savaitės dienos veiklą į įdomesnę, veiklesnę ir savarankiškesnę vaikų atžvilgiu, o kas nenori keisti dienotvarkės grupėse, tai puiki idėja realizuoti STEAM veiklas lauke pvz. ,,Metų laikai su STEAM”.
ANA ŠABANOVIČ, ikimokyklinio ugdymo mokytoja
KOMANDOS FORMAVIMAS – bendradarbiavimas, pasitikėjimas, kolektyvinė atsakomybė ir sėkmė. Asmeniškai man, tai paliko gilų įspūdį ir daug peno apmąstymams, bei tobulėjimui. Gera komanda savaime nesusiformuoja. Efektyvios komandos suformavimui reikalingas nuoseklus bei kryptingas darbas, patirtis ir žinios. Dirbdami komandoje mokomės atvirai bendrauti, bendradarbiauti, įgyvendinti darželyje keliamus tikslus.
STEAM – tai visame pasaulyje garsi praktika jungianti gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Mokymuose pažinau STEAM reiškinio raidą, kiekvienos STEAM raidės svarbą ir panaudojimo galimybes ugdymo procese, praktiškai išbandžius eksperimentus, technologines naujienas, dailės, matematines užduotis.
Ačiū lektorei už suteiktas žinias. “Labai naudingi ir įdomūs mokymai! Lektorė išties puikiai atlieka savo darbą: motyvuoja ir puikiai perduoda informaciją.”
Teksto autorė,
Direktorė Božena Petrulevič