Lapkričio 9-13 dienomis įvyko trečiasis Erasmus+ projekto “ICT and robotic in preschool education: a more attractive way for learning” partnerių susitikimas Lietuvoje, Vilniuje ir Mickūnuose. Po ilgos pertraukos nuo gyvų susitikimų, dėl įsivyravusios pandeminės situacijos Europoje ir visame pasaulyje, susitikimas įvyko gyvai, nors iki pat pabaigos nebuvo aišku, ar dalyviai galės atvykti. Šiame susitikime dalyvavo ikimokyklinio ugdymo mokytojai iš Graikijos, Ispanijos, Latvijos ir Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų, kurie ne tik gilino savo praktines žinias, dirbant su STEAM, robotukais ir interaktyviomis priemonėmis su ikimokyklinio amžiaus vaikais, bet taip pat ir turėjo galimybę aplankyti mūsų Vilnių, Mickūnus ir dar keletą gražių miestų Lietuvoje. Projekte iš viso dalyvauja 5 šalys, dvi iš jų ši kartą dalyvauti susitikime negalėjo.
Projekto tikslas integruoti interaktyvias technologijas, STEAM ir robotikos į kasdienes ikimokyklinio amžiaus grupių veiklas. Projekto trukmė 24 mėn., tačiau dėl pandemijos projektas buvo pratęstas iki 2022 m. kovo mėn. tam, kad galima būtų aplankyti visas projekto partnerių šalis, bei gyvai pajusti ir išbandyti, kaip mokytojai integruoja projekto veiklas į kasdienį savo darbą.
Šiuo vizito metu mokytojai pristatė savo prezentacijas su įgyvendintomis projekto veiklomis, dalinosi praktinėmis žiniomis naudojant tam tikras interaktyvias priemones, kurios yra lengvai naudojamos, bei labai praturtina mokytojo darbą, dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikais, tai pavyzdžiui tokios programėlės kaip canva.com, Padlet.com, genial.ly, pixabay.com, storyjumper.com, wordwall.com ir daugelis kitų. Projekto koordinatorė, Anna Magkiosi, pateikė naujas užduotis projekto partneriams, kurias reikia įgyvendinti iki kitų susitikimų, arba iki projekto pabaigos.
Vizitui Vilniaus r. Mickūnų vaikų lopšelio-darželio mokytojai parengė labai įdomią programą, kuri buvo įgyvendinta po dviejų aktyvių mokymo dienų. Mokymo dalyviai aplankė Vilniuje esančius Iliuzijų bei Energetikos ir Technologijų muziejus, kuriuose pasinėrė į tikrą iliuzijų ir technologijų pasaulį. Sekančią dieną mokytojai svečiavosi Vilniaus r. Mickūnų vaikų lopšelyje-darželyje, kur deja negalėjo stebėti vaikų veiklos, bet stebėjo mokytojų prezentacijas ir dalyvavo mokytojų parengtuose praktinėse veiklose (eksperimentuose, ROBOTIKOS veiklose bei meškučių gamybos procese). Vilniaus r. Mickūnų vaikų lopšelio-darželio mokytojai dirba su Bee-Bot robotukais, robotukais kačiukais ir Qobo robotuku. Po aktyvios dienos darželyje projekto partneriai aplankė Mickūnų seniūniją, kur buvo maloniai sutikti seniūnijos darbuotojų, o taip pat turėjo progą aplankyti Mickūnų gimnazijoje robotikos užsiėmimus organizuojančio mokytojo Leonardo Syrnickio dirbtuves, kur jis papasakojo apie robotikos būrelio tikslus bei veiklas.
Paskutinę vizito dieną visi mokytojai išvyko į Anykščius, ir nors oras nebuvo palankus ilgiems pasivaikščiojimams lauke, tačiau gerų įspūdžių ir pozityvių emocijų svečiams šioje kelionėje tikrai nepritrūko.
Projekto įgyvendinimui finansinę paramą suteikė Europos Sąjunga. Straipsnyje atspindėtas Dotacijos gavėjo požiūris.
